Bağlamsal Ticaret, temel olarak ürün veya hizmetini satın almaya en hazır oldukları zamanda kullanıcının karşısına çıkmaktır. Herhangi bir cihazda stratejik olarak yerleştirilmiş basit ve kullanışlı bir satın alma deneyimi sağlamaktır.

Basitçe söylemek gerekirse, bir bağlam içinde satın alma işlemi gerçekleştirmektir. Yemek pişirirken, işe gidip gelirken veya sosyal medyada vakit geçirmek gibi başka bir şey yaparken alışveriş yapmak anlamına gelir.

Bağlamsal ticaret, müşterilerin ne yaparlarsa yapsın, günün herhangi bir saatinde alışveriş yapmalarını sağlayarak markaların ticaretten içeriğe stratejilerini gerçekleştirmelerini sağlar.

Markalar, kullanıcı taleplerini yaratıcı ve heyecan verici yollarla karşılıyor. Örneğin, yeni bir şehre seyahat ettiğini hayal et. Bagaj alımında beklerken tek bir uygulamayla taksi çağırabilir, oteline rezervasyon yapabilir ve akşam yemeği için bir yer ayarlayabilirsin.

Bağlamsal Ticaret’in Gelişimi

Çevrimiçi ticaret hız kazandıkça, dönüşüm oranlarına ve hızlı ödemelere ayak uyduramayanlar çok hızlı bir şekilde geride kalacaktır.

Etkileşim ve satın alma arasındaki döngüyü kısaltmak istiyorsun. Bir ürüne bakmak, ona istediğini söylemek ve (anında) sahip olmanın nasıl yapılacağını bilen herkes, muhtemelen pazarın sahibi olacaktır.

Bu, geliştiricilerin ses tanıma teknolojilerinin potansiyelini ortaya çıkarmak için lazer görüşler kurmasının nedenlerinden sadece biri. Otomatik konuşma tanıma (ASR), makinelerin konuşmayı metne dönüştürmesine ve ardından yakalanan ifadelerin anlamını işlemesine izin vermek için doğal dil anlama (NLU) ile birlikte çalışır.

Bağlamsal ticaret bir süredir var olan bir şey ancak giderek daha fazla pazarlamacı ve işletme sahibi faydalarının farkına vardıkça popülaritesi ancak şimdi artmaya başlıyor.

Aslında, birçok çevrimiçi satıcı alışveriş deneyimini geliştirmek için yenilikçi çabalarıyla (bilerek ya da bilmeyerek) bunu zaten uyguluyor. Ticaretten içeriğe geçişin bir parçası olarak, satıcıların içerik yoluyla farklı kanallarda dikkat çekmeye çalıştığı bağlamsal ticaret, büyük bir stratejik fayda haline geliyor.

Müşteriler her yerde, her zaman alışveriş yapabilirlerse, bu kişiselleştirme fikrini tamamen yeni bir düzeye taşır.

Bağlamsal Ticaretin Perakendeciler için Faydaları Nelerdir?

İçeriğe dayalı ticaret doğru uygulandığında, markaların potansiyel müşterilere çevrimiçi ortamlarda ulaşmasına yardımcı olmaktadır. Bu durum marka bilinirliğini önemli ölçüde artırmaktadır.

İşletmeler, bir tür “yaşam optimizasyonu” sürecinde, gün boyunca satın alma fırsatlarını müşterinin hayatına uygun bir şekilde entegre etmenin yollarını bulabilirler.

Markaların erişilebilirliği alışverişi çok daha kolay hale getiriyor.

  • Satın alma fırsatlarını bir tüketicinin organik ortamına uygulamak, satın almanın önündeki engelleri azaltır.
  • Satın alma fırsatlarını müşterilerin günlük faaliyetlerine entegre etmek, markaların genel müşteri deneyimini kişiselleştirmesine yardımcı olur.
  • Müşteriler tercih ettikleri platformlarda etkileşime girdiğinde, ürün veya hizmetlerini keşfettikleri anda markaların olası satışları elde etmesi çok daha kolay.

Bağlamsal ticaretin en büyük faydası, işlem ayrıntılarının çoğunu ortadan kaldırır. Böylece mobil ödeme talep ederek müşterilerin markayla her zaman, her yerde ve herhangi bir şey yaparken etkileşim kurmasına olanak sağlamasıdır.

Her yerde kusursuz bir deneyim yaratmak için birçok farklı teknoloji gerekir ancak hangisini seçersen seç, satın alma deneyiminin her kanala göre uyarlandığından emin ol.

ParamPOS ürünü en uygun komisyon seçenekleri ile işletmelerin gider kalemlerini azaltıyor. %0,56’dan başlayan Sanal POS komisyon oranı ile işletmene özel çözümler ve oranlar Param’da. İşlem ücretleri ve komisyon oranlarını belirlemek için hemen Sanal POS başvurusu yap, müşteri temsilcimiz en kısa sürede sana ulaşsın.

Yapay Zekâ (AI) ve Bağlamsal Ticaret

Bağlamsal Ticaret’te kullanılan birçok cihaz evlerde, iş yerlerinde, sosyal mekânlarda vb. her yerde mevcuttur. Hatta bu cihazları çantalarımızda ve ceplerimizde bulundurur, bazen de bileklerimize bağlı tutarız.

İşte tüm gün boyunca bu cihazlar kullanıcı davranışları ile bir besleme oluştururlar. Satıcılar geri beslemede toplanan bu veriler sayesinde daha kişiselleştirilmiş bir müşteri yolculuğu sağlar.

Yapay Zekanın bağlamsal ticaret için çok önemli hale geldiği yer burasıdır.

Kişiselleştirilmiş müşteri deneyimleri oluşturmak için veri analitiğinin arkasındaki güçtür. Örneğin satıcıların, müşterileri hakkında ürün ya da hizmet ihtiyaçlarını tahmin etmelerine olanak tanır. Bundan faydalanabilmek için yapay zekayı ve tahmine dayalı teknolojiyi bir araya getirmek gerekir.

Makine öğrenimi algoritmalarından da yararlanan Dinamik Mesajlaşma, alışveriş yapanlara satın alma davranışlarını teşvik etmek için doğru ürün mesajlarını gösterir.

Yapay zekâ, yeteneklerinizi sorunsuz bir şekilde entegre edilebilirse, iletişim o kadar iyi olur ve ürün mesajlaşmaları birden fazla temas noktasında o kadar özel hale gelir.

Comments are closed.