E-ticaret pazarı, küresel arenada olduğu gibi Türkiye’de de her geçen yıl ivmelenerek artışını sürdürüyor. Türkiye’de e-ticaret pazarına dair veriler açıklayan Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği rakamlarına göre; 2021 yılında e-ticaret hacmi bir önceki yıla yüzde 70’e yakın artışla 381,5 milyar TL’ye yükseldi. Sipariş adedi ise 1 yılda 1 milyar adetten fazla artışla 3,34 milyar adede tırmandı. Aynı veriler e-ticaretin toplam ticaret içindeki payının ise yüzde 17’yi aştığına işaret ediyor.

E-ticaret pazarında her geçen yıl kayda değer oranlarda artışlar yaşanırken satıcılar, e-ticaret platformları üzerinden yaptıkları satışları artırmanın yollarını araştırıyor. “E-ticaret satışlarını artırma” sorusunun Türkiye’de ve dünyada kabul görmüş yanıtları mevcuttur. Bu içeriğimizde online satışları artırma yöntemlerinden en önemli 5 hamleyi masaya yatıracağız.

Sosyal medya platformları ile satışlarınızı destekleyin

Kendi e-ticaret siteniz, pazaryerleri üzerinden elektronik ticaret yapabilirsiniz. Bu iki yöntem ile satış yapan e-ticaret platformlarının çoğu zaman ihmal ettiği kanal sosyal medya mecraları olabiliyor. Facebook ve Instagram başta olmak üzere sosyal medya platformları son yıllarda e-ticaret destekleyen bir dizi uygulama ve özellik ile e-ticarete destek oluyor. Kendi siteniz ya da pazar yerlerinden faaliyet gösterseniz dahi Instagram ya da Facebook üzerinden ürünlerinizin satışını denemek e-ticaret hacminizi artırmak için ilk hamlelerinizden biri olabilir.  

Sosyal medya üzerinden doğru hedef kitleye ulaşın

Potansiyel müşterilerinize ulaşabilmek için sosyal medya mecralarının reklam/tanıtım özelliklerini kullanabilirsiniz. Kitleleri bir araya getiren sosyal medya mecralarının gelişmiş reklam hedefleme özellikleri büyük avantaj sağlar. Bu sayede cinsiyet, yaş, davranış biçimi odaklı reklamlar ile uygun kitlelere kolayca ulaşabilirsiniz.  

İşletmenizin ihtiyaçlarını karşılayan bir ödeme sağlayıcısı kullanmak lokasyon harici satışlarınızda önemli bir faktördür. Bugün farklı şehirlere hatta ülkelere satış yapabilmenizin en büyük destekçisidir. Online Ödeme Sağlayıcıları arasında güvenli altyapı sunan ile ParamPOS’a hemen başvurabilirsiniz.

Google reklamlarını ihmal etmeyin

Ürünlerinizi, hizmetlerinizi potansiyel alıcılarına ulaştırmak için kullanabileceğiniz bir başka etkili yöntem ise Google Ads platformudur. Böylece sosyal medya platformları dışında kalan internet kullanıcılarına da etkin bir şekilde ulaşarak satışlarınızı artırabilirsiniz.   

SEO uyumlu içerik çalışmaları  

Kendi e-ticaret siteniz ya da pazaryerlerinden satış yaparken birçok konu ihmal edilmektedir. Bu konuların başında en fazla ihmal edilen ürün/hizmet açıklamalarıdır. İçeriğinizin ürün veya hizmetlerinizi etkin bir şekilde tanıtın. Akıcı ve alışverişe teşvik edici olması kadar SEO uyumlu yazılması önemlidir. SEO uyumluluğu, e-ticaret siteniz üzerinden satışlarınızı artırma ve potansiyel müşterilerinize ulaşma ihtimalinizi yükseltir. Böylece reklam giderlerinizin düşmesine de katkı sağlamış olursunuz. SEO uyumluluğu ile arama motoru dostu e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz. Doğru anahtar kelime çalışması yapılmasının da çok önemli detay olduğunu unutmamalısınız. 

Influencer aracılığıyla hedef kitlenizle etkileşimi ve satışlarınızı artırın  

Influencer etkisi E-Ticaret satışlarının artırılması konusunda önemli bir yere sahiptir. Günümüzde dünya devi markalar da sıklıkla bu kanalı kullanmaktadır. Youtube, Instagram, Facebook veya Twitter gibi mecralarda önemli takipçi sayısına sahip olan influencerlar ile işbirliği yaparak potansiyel müşterileriniz ile etkileşimi ve satışlarınızı artırabilirsiniz.  

Satışlarınızı artırmayı hedeflerken olumsuz senaryolarla karşılaşmamak için ” Ürün İade Oranlarını Nasıl Azaltırım ” blog içeriğine göz atmanızı öneririz.

Comments are closed.