Sektörel ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirilen sanal ve fiziki POS ürünlerinden oluşan ParamPOS, başta KOBİ’ler, e-ticaret firmaları, bayi ağı olan şirketler olmak üzere 50 binin üzerinde kurumsal ve bireysel müşterinin tahsilatlarına aracılık ediyor.

Dijital dönüşüm ve pandeminin etkisiyle alışveriş alışkanlıkları değişen tüketiciye kolay ve hızlı hizmet veren Param 2021 yılında, finansal teknoloji sektöründe yükselişe geçti. Marka, e-ticaret başta olmak üzere alışverişte yılın son günlerinde de önemli bir büyüme kaydetti. Param’ın Kurucusu Emin Can Yılmaz ile dijital ödeme sistemlerinin Türk finans sistemindeki gelişimi ve sektördeki hamlelerini konuştuk. 

Param nedir, kısaca anlatır mısınız?

Param, finansal teknolojileri herkes için ulaşılabilir kılma hedefiyle kurulmuş; paranızı kolayca dijitale taşımanızı ve bankacılık işlemlerinizi kolayca gerçekleştirmenizi sağlayan Türkiye’nin öncü elektronik para kuruluşudur. Sunduğu avantajlarla ön ödemeli kart, sanal POS, e-cüzdan gibi birçok alanda hem kurumsal hem de bireysel müşterilere çözümler üretmektedir.

Sektörel ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirilen sanal ve fiziki POS ürünlerimizden oluşan ParamPOS’la başta KOBİ’ler, e-ticaret firmaları, bayi ağı olan şirketler olmak üzere 50 binin üzerinde kurumsal ve bireysel müşterinin tahsilatlarına aracılık ediyoruz. 

 

Yerel (TROY) ve global (Visa, Mastercard, Discovery) anlaşmalı ParamKart’la 5 milyon kullanıcıya ön ödemeli kart hizmeti veriyoruz. 100’ün üzerinde ortak markalı kart projesi ve e-cüzdan uygulamalarımızla çözüm ortaklarımızdan AVM’lere, büyük perakende firmalarından lojistik şirketlerine kadar birçok farklı sektörde yenilikçi iş birliklerine imza atıyoruz. 

 

Param finansal olarak ne gibi bir kolaylık sağlıyor?

Müşterilerimize hem tahsilat gerçekleştirirken hem de ödeme yaparken birçok kolaylık sağlıyoruz. Kartlı ödemenin olduğu her yerde bir sanal POS çözümümüz var. Kurumsal müşterilerimiz tahsilat esnasında tek tıkla ödeme alırken, bireysel müşterilerimiz ise geleneksel ödeme yöntemlerinin dışında e-posta, SMS ve sosyal medya kanalları üzerinden ödeme gerçekleştirmenin kolaylığını yaşıyor. Kısacası müşterilerimizin olduğu her yerde biz de varız. Bu sayede onların ihtiyaçlarını yerinde analiz edebiliyor, özel uygulamalar geliştiriyoruz. 

 

22 banka ve 9 kart markası ile entegre çalışan ParamPOS, müşterilerimizin tüm kredi kartlarından tahsilat yapmasını sağlıyor. Kısaca her müşterimiz, ParamPOS ile kendi operasyonlarına uygun çözümler buluyor, geliştiriyor ve banka fark etmeksizin kolayca tahsilat gerçekleştiriyor. Üstelik müşteriler; tahsilatlarını almak için günlerce beklemek yerine, ertesi gün hesaplarına yatan parayla işlerini istedikleri gibi büyütüyor.

 

Ön ödemeli kart olan ParamKart’la kullanıcılara yükledikleri kadar harcadıkları, masrafsız ve kullanıcı dostu bir ürün sunuyoruz. 100’den fazla kart-proje iş birliklerimiz ile belli oranlarda nakit iadeler veriyor, başka hiçbir yerde bulamayacağınız avantajlı alışveriş imkânları sağlıyoruz. Üstelik düzenli aralıklarla dönemsel kampanyalar düzenliyor, müşterilerimiz hep avantajlı alışveriş yapsın diye marka iş birliklerimizi genişletiyoruz. 

 

Tüketici neden Param markasını tercih etmeli?
Finansal teknolojinin geleceğine yön veren projelerimiz, sunduğumuz avantajlar ve milyonlarca insanın her gün kullandığı ürünlerimizle güven uyandırıyoruz.  Bu da bizi tüketicinin aklında öncelikli bir hale getiriyor.


Türkiye’de kart sahibi olmayanların sayısı da her geçen gün azalıyor. Yeni tüketiciler, satın alma süreçlerinde markalarla kurdukları bağa ve elde edecekleri faydaya bakarak hareket ediyor. Tüm süreçlerde müşterilerimizin yanında olmamız, marka iş birliklerimizle avantajlar sunmamız ve her alışverişte harcarken kazandırmamız bizi tercih etmelerini sağlıyor. 

 

Bunun yanı sıra, en iyisini bulana kadar araştıran ve karşılaştıran tüketiciye en iyi çözümü sunarak kolaylıkla dikkatlerini çekebiliyoruz. Örneğin; ParamPOS ürünümüzle tahsilat almak isteyen her kullanıcı için düşük komisyon oranları ve ertesi gün tahsilatlarını alabilme imkânı sunuyoruz. Bu da ParamPOS’un kurumsal müşterilerimiz tarafından doğal olarak tercih edilmesini sağlıyor. 

 

Sanal POS çalışmalarınızda güvenirlik ne derece iyi?

Türkiye’nin en çok tercih edilen sanal POS markası ParamPOS; 3D Secure, GO ve PCI DSS gibi bu alanda güvenlik standartlarını belirleyen araçların sertifikalarına sahip. E-ticaret işlemlerinin arttığı dönemlerde bile yüksek işlem hacmini karşılayabilen ileri teknoloji fintech altyapımız ve sürekli güncellediğimiz sertifikalarımızla 7/24 güvenli ve kesintisiz bir hizmet sağlamaktayız. 

 

Sektörünüzde ön sıralarda yer alıyorsunuz, nedir sizi diğerlerinden ayıran özellik?
Bugün, mevduat dışında bankaların sunduğu tüm hizmetleri sunabilen yapımızla sektördeki oyuncular arasından sıyrılıyor, adeta dijital bir banka gibi konumlanıyoruz. Sektörün öncü markası olmamızın arkasındaki en önemli sebebin bu vizyon olduğunu düşünüyorum. Köklü bir marka olmamız, doğru zamanda doğru yatırımları yapmamız ve ihtiyaca yönelik çözümler üretmemiz sayesinde müşterilerimizle kurduğumuz bağ, başarılarımızın kaynağı diyebilirim. 

Bunun yanı sıra, alanında uzman ekiplerimizle müşterilerimizin daha iyi bir deneyim yaşaması için çalışıyoruz. Bu yaklaşımla yaptığımız yatırımlar, sürekli büyümemizi ve gelişmemizi sağlayan en büyük etkenlerden. 

 

2021 yılında 3 katı büyüme sağladınız, 2022 ile ilgili hedefleriniz nelerdir?
Büyümemizin arkasındaki güç, daha önce de bahsettiğim gibi müşterilerimize en iyi çözümleri sunmak. Sektörümüzün geleceğine öncülük etme hedefimiz ise sürekli dinamik, yeniliklere açık ve azimli olmamızı sağlıyor. 2021 yılındaki büyüme oranımız, yaptıklarımızın sadece rakamsal boyutu. 2022 yılında yatırımlarımızı sürdürecek, insan ve ihtiyaç odaklı uygulamalarla fintech sektörünü geleceğe taşımaya devam edeceğiz. 2024 yılına kadar, bankalar da dahil olmak üzere tüm finansal kuruluşlar içerisinde ilk 10’da yer almayı hedefliyoruz. Bu yıl da nihai hedefimiz için çalışmaya devam edeceğiz. Ayrıca pazar payımızı büyütmek ve yeni iş sahamız olan Param UK’in faaliyet alanını genişletmek de 2022 yılındaki temel hedeflerimiz arasında bulunuyor. 

 

2022 yılı için sektörünüz ile ilgili değerlendirme yapacak olsanız, sizce finans sektörünü gelecekte neler bekliyor?

Finansal teknoloji şirketleri; daha önce bankaların üstlendiği tahsilat, ödeme, mikro kredilendirme gibi birçok konuda söz sahibi olmaya başladı bile. 2021 yılının tüm olumsuzluklarına rağmen gelişen ve büyüyen fintech şirketleri, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de bankaların üstlendiği alanlara ortak olacak. Tüketicilerin dijital ortamlara uyum sağlamasının kolaylaştığı günümüzde finans sektöründeki rekabetin artacağı kesin. Biz de bu rekabetteki başarılı rolümüzü sürdürmeye devam edeceğiz.  

Comments are closed.